Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Mig själv

Av Ida & Christina - 11 september 2010 12:28

Jag har själv varit mobbad i från 5an till nu..Jag har vänner och jag har folk som älskar mig,Men jag har också folk som kastar kränkande ord mot mig flera gånger om dagen.Jag vågade inte säga detta till någon inte ens till lärarna på skolan.Det var ofta lärare i närheten .I 5an och 6an så var det min egen lärare som kastade ut en massa kränkande ord mot mig.Jag visste inte vad jag skulle göra eller säga för att få stopp på det,Jag vill inte byta skola och jag ville inte byta klass.vad fanns det och göra?Mitt svar på den fråga då var: INGET .Men idag ångrar jag att jag inte gick till rektorn.Det är snart ett år sen jag slapp undan min lärare,men när jag började sjuan och hade NO första gången..Vem var inte våran no lärare om inte han..!Jag tänkte F*n nu börjar helvetet igen men det har inte börjat...än..Det kommer väl det med..
Det är också en massa elever som kallar mig fetto,Julgran,och en massa mer skriker att jag är ful m.m Det gör så att mitt självförtroende har sjunkit ner till botten..dom tre som sa dem orden,Samlade jag mod till att säga ifrån dom är ett år äldre. Jag samla mod i tre dagar inte mer eller mindre när jag gjort det så nästa dag sa dom kränkande saker (igen).Då blixtrade det i mina ögon,Jag gick mot dom och knuffa in en av dom i väggen dom andra två gick mot mig då kastade jag ur mig exakt vad jag tyckte om dem.Dom vart tysta och ropa på en lärare.Dom var så svaga,Jag fick sedan sitta och prata med mobbningsteamet,Där satt dom och sa att man inte får göra så mot oskyldiga människor .jag sa väl kanske 5 gånger vad dom hade gjort men vad fick jag till svar om inte det är klart att dom inte gjort något.Jag var så arg så jag gick bara där ifrån och sket i vad dom ville mig,jag gick till min lektion.Matte.Min lärare frågade mig om det gick bra och jag sa nej jag gick där ifrån,jag fick då prata med min egen mentor som är med i teamet och är min mattelärare han förstog inte varför dom inte lyssnade på mig.Mobbningen slutade för stunden och en vecka senare var allt som innan..
Det är bara lite av vad som hänt men det är en inblick i mitt liv:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida & Christina - 21 oktober 2010 19:08

hej jag var inne på en hemida och såg att det var ben som lagt upp sin berättelse. jag frågade om jag fick publicera den här på bloggen,och det fick jag!:) det är super tack!                                                           
           ...

Av Ida & Christina - 2 oktober 2010 19:38

Ärligt!ska man vara så låg att man döper sig till ett litet charmtroll och sedan komenterar töntar?det är någon som gjort det här på våran blogg.bara för att vi vågar visa att mobbnig är fel betyder inte det att vi är töntar.bara för att vi båda har ...

Av Ida & Christina - 19 september 2010 09:29

Definiering av mobbning Mobbning kan definieras som att en person upprepade gånger under en viss tidblir utsatt för negativa handlingar från en eller flera personer Självkänsla Mobbning förstör många barns vardag, gör dem olyckliga och förstör d...

Av Ida & Christina - 14 september 2010 17:26

Det kan finnas mycket man funderar över kring Mobbning..eller? Som tur är är personer olika.Olika personer,Olika känslor.Olika föräldrar,Olika utseende.Olika intressen,Olika vänner..Allt kan vara annorlunda för en person.Låt oss säga att du har set...

Av Ida & Christina - 13 september 2010 15:31

Mötet gick väll så där jag så äkla förbannad bara och sen att H fick gå ut vaFAN! ajja orkar inte skriva nu hörs ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards